Historia modelu Ursus C- 360 3P

Ursus C- 360 3P – średniej klasy ciągnik rolniczy produkowany w Zakładach Mechanicznych Ursus w Warszawie, w latach 1981- 1993 na rynek krajowy, a w latach 1995-1998 na rynki zagraniczne. Po dziś dzień jest ceniony i używany na polskich wsiach.
Początkowo w Ursusach C- 360 3P montowane były oryginalne silniki produkowane w Wielkiej Brytanii, które charakteryzowały się dłuższą żywotnością niż te krajowe i zastosowaniem w nich śrub w układzie calowym. Ciągnik ten posłużył także jako baza do budowy koparko- odmularki Pelikan 2, wykorzystywanej do prac melioracyjnych.

Ursus- charakterystyka ogólna

Charakterystyczna cechą dla wszystkich modeli Ursusa jest ich głośna praca, spowodowana tym, że koła zębate w zwolnicach mają tu układ prostych zębów. Ciągniki różniły się przede wszystkim silnikami i ich osprzętem, deską rozdzielczą, kabiną kierowcy, a także akumulatorami, które początkowo montowane były podwójnie pod podłogą kabiny, jednak zastąpiono to jednym akumulatorem umieszczanym z przodu w masce.

Czym wyróżniał się Ursus C- 360 3P?

Podstawowa różnica polegała na zamontowaniu nowego – trzycylindrowego silnika MF PERKINS – AD3.152UR  o mocy 47,5 KM, gdzie dla porównania Ursus C- 360 miał moc 52 KM. Silnik ten powodował mniejsze zużycie paliwa, produkował mniej spalin, a także ciszej pracował. Oprócz silnika Ursus C- 360 3P różnił się też tarczami sprzęgłowymi oraz wałki tarczowe musiały być w nim dłuższe niż w poprzedzającym go modelu.

Podstawowe dane techniczne

Silnik:
Typ: AD3. 152 UR
Rodzaj: wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Liczba cylindrów: 3
Pojemność skokowa: 2502 cm3
Stopień sprężania: 16,5
Moc: 47 KM
Maksymalny moment obrotowy:165 Nm
Znamionowa prędkość obrotowa: 2250 obr./min
Prędkość obrotowa biegu jałowego: 750 – 25 obr/min
Największa prędkość obrotowa biegu jałowego: 2470 obr./min

Układ napędowy:
Sprzęgło główne: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe, sterowane mechanicznie
Skrzynia przekładniowa: mechaniczna
Blokada mech. różnicowego tylnego mostu: mechaniczna
Liczba biegów do przodu: 10
Liczba biegów do tyłu: 2
Prędkość max: 25

Układ jezdny:
Układ kierowniczy: mechaniczny
Amortyzowana oś przednia: nie

Układy agregowania:
Udźwig TUZ: 1200
Kategoria TUZ: II
Wydatek hydrauliki zewn.: 21
Liczba wyjść hydrauliki zewn.: 2
WOM – rodzaj: niezależny, zależny
WOM – załączanie: mechaniczne
WOM – prędkości: 540

Wymiary – masy:
Długość bez obciążników: 3610
Wysokość z kabiną: 2050
Szerokość: 1800
Rozstaw osi: 1425
Prześwit: 440
Masa bez obciążników: 2056
Rozstaw kół przód: 1350, 1500, 1650 mm
Rozstaw kół tył: 1425, 1500, 1725, 1800 mm
Promień skrętu: 4.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *