Już od blisko 20 lat podstawowym elementem każdego silnika Diesel’a jest turbina, która sprawia, że jednostka napędowa pracuje żwawiej i łatwiej wchodzi na wyższe obroty. Jednak jak każda część samochodu, również i turbina ma określoną żywotność, po której przestaje poprawnie pracować. Jeżeli tak się stanie, możemy przeprowadzić dwa zabiegi naprawcze: wymienić część na nową lub poddać ją regeneracji. Kiedy lepszym pomysłem będzie regeneracja turbiny, a kiedy bardziej opłacalny będzie zakup nowej?

Tak naprawdę, kupno turbiny wskazane jest tylko w dwóch przypadkach. Pierwsza sytuacja to czarny scenariusz każdego kierowcy – nagłe i nieodwracalne uszkodzenie elementu. Przepalenie elementów lub łączeń, uszkodzenie mechaniczne czy zalanie olejem turbiny automatycznie kwalifikuje ją do wymiany, czyniąc niezdatną tak do użytkowania, jak i do regeneracji. Koszt wymiany turbiny to co najmniej 2,5 tysiąca złotych (minimum 1500 złotych za nową część + od 800 do nawet 1900 złotych robocizny) Drugi przypadek to tuning, kiedy wymieniamy fabryczną turbinę na zintegrowaną i mocniejszą. Profesjonalne turbiny stosowane w motosporcie kosztują od 8 do nawet 45 tysięcy złotych – nie uwzględniając ceł importowych (najlepsze części – zwykło się mówić – pochodzą z Japonii lub Stanów Zjednoczonych) oraz robocizny, która może kosztować nawet 35% wartości części.

Regeneracja turbiny https://turbokrymar.pl/ jest zabiegiem o wiele powszechniejszym i zdecydowanie tańszym niż wymiana egzemplarza na nowy. Prawidłowo przeprowadzony proces regeneracyjny pozwala uzyskać parametry niemal identyczne z fabrycznymi, a turbina odzyskuje nawet do 98% sprawności. Jednak zdecydowanie najważniejszą zaletą dla wielu kierowców jest oszczędność gotówki. Efekt praktycznie taki sam jak po montażu nowej turbiny uzyskamy za 1/3 lub 1/4 ceny – w zależności od wynagrodzenie za robociznę. Proces ten jest jednak skomplikowany, bardzo rozbudowany i nawet najmniejszy błąd na którymkolwiek etapie może uszkodzić nie tylko samą turbinę, ale i cały silnik. Dlatego warto zaufać w tej kwestii sprawdzonemu warsztatowi i wybrać najlepszych mechaników dostępnych na rynku. Doświadczenie, wiedza, fach w ręku i odpowiedni sprzęt będzie tutaj nieocenioną pomocą.

Jak przebiega proces regeneracji turbiny?

  1. Dokładnie badamy całą turbosprężarkę by znaleźć nawet najdrobniejsze usterki i ślady eksploatacji;
  2. Myjemy i śrutujemy korpus turbiny, by pozbyć się korozji, zanieczyszczeń i innych osadów;
  3. Obudowę kompresora szkiełkujemy mikrokulkami, aby element wyglądał jak nowy;
  4. Przeprowadzamy serię pomiarów parametrów by sprawdzić, które elementy trzeba przywrócić do stanu nowości;
  5. Sprawdzane są elementy ruchome (np. koło kompresji) by ocenić ich stopień zużycia i w razie potrzeby wymienić;
  6. Każdorazowo wymieniamy łożysko wirnika, elementy uszczelniające, pierścienie oporowe oraz odrzutki olejowe;
  7. Po wymianach następuje montaż rdzenia korpusu z wałkiem oraz przeprowadzamy wyważanie dynamiczne;
  8. Ponownie badamy parametry i jeśli odpowiadają one wartościom producenta, montujemy kierownicę zmiennej geometrii. Jeśli nasz pojazd nie posiada ruchomych układów i łopatek, te elementy poddawane są jedynie czyszczeniu ultradźwiękowemu;
  9. Po zamontowaniu układu zmiennej geometrii przykręcamy kompresor i osadzamy w silniku;
  10. Jeśli zachodzi taka potrzeba, regulujemy układ sterowania ciśnieniem;

Odpowiednie i umiejętne przeprowadzenie procesu krok po kroku pozwoli nam cieszyć się zregenerowanym urządzeniem, które posłuży nam nawet do 200.000 kilometrów. Niezależnie od tego, czy chcesz regenerować swoją turbinę, czy zamontować nową – nie ryzykuj. Zaufaj sprawdzonym profesjonalistom i najlepszym mechanikom – wybierz firmę Krymar, lidera branży w Białymstoku. Gwarantujemy pełen profesjonalizm, szybki termin realizacji naprawy oraz atrakcyjne i konkurencyjne ceny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *